7 Resort di Melaka Untuk Percutian Yang Hebat (2024)

Resorts in Malacca (Resort di Melaka)
(sumber: philea.com.my)

Adakah anda ingin merasai kekayaan warisan budaya Malaysia? Sama ada melalui makanan, seni, atau sejarahnya, Melaka dipenuhi dengan begitu banyak untuk diterokai. Walau bagaimanapun, jika anda berasa letih daripada semua penerokaan anda dan memerlukan rehat, berikut adalah beberapa resort di Melaka yang terbaik yang menawarkan penginapan mewah yang tiada tandingannya serta lengkap dengan aktiviti eksklusif bagi mereka yang mahukan percutian mereka penuh dengan budaya dan keseronokan.

1. Philea Resort & Spa

Philea Resort & Spa 1
(sumber: philea.com.my)

Philea Resort & Spa adalah salah satu resort di Melaka yang ideal bagi mereka yang ingin melarikan diri daripada realiti dan melibatkan diri dalam keselesaan mewah. Pesona desa resort, dengan perabotnya yang indah, menawarkan tetamu suatu pengalaman yang tidak dapat dilupakan sambil dikelilingi oleh hutan hijau yang subur dan bukit-bukau. Setiap bilik dan suite di Philea Resort & Spa dilengkapi dengan kemudahan yang indah dan perabot khusus yang diperbuat daripada kayu pain berkualiti terbaik dan landas kereta api, menyediakan keanggunan klasik yang tidak dapat dipadankan.

Philea Resort & Spa 2
(sumber: philea.com.my)

Taraf:

Hotel 5-bintang

Lokasi:

Lot 2940, Jalan Ayer Keroh, Off Jalan Plaza Tol, Ayer Keroh, 75450 Melaka

Harga Purata:

RM 410 / malam

2. Bayou Lagoon Park Resort

Bayou Lagoon Park Resort 1
(sumber: bayulagoon.com.my)

Bayou Lagoon Park Resort sememangnya salah satu resort di Melaka yang terbaik untuk keluarga, pengembara perniagaan dan pelancong. Hanya 15 minit dari tempat tumpuan pelancong, resort ini menawarkan pelbagai aktiviti untuk memenuhi minat semua orang, seperti taman air, yang popular dengan kanak-kanak dan orang dewasa kerana ia mempunyai beberapa slaid dan tarikan yang menarik dan banyak kawasan rehat untuk bersantai. Bayou Lagoon Park Resort menawarkan kemudahan persidangan yang canggih di pusat konvensyennya.

Jika anda mencari tempat yang istimewa untuk menginap sepanjang penginapan anda, pangsapuri perkhidmatan gaya resort dan pusat runcitnya adalah pilihan tepat.

Bayou Lagoon Park Resort 2
(sumber: bayulagoon.com.my)

Taraf:

Hotel 4-bintang

Lokasi:

M24, Bukit Katil, 75450 Malacca

Harga Purata:

RM 138 / malam

3. The Orchard Wellness & Health Resort

The Orchard Wellness & Health Resort 1
(sumber: kkday.com)

Terletak di kawasan seluas 128 ekar flora hijau yang subur dan laluan berjalan kaki, The Orchard Wellness & Health Resort merupakan salah satu resort di Melaka yang unik untuk kesihatan dan keseronokan. Sepanjang masa anda di sini, anda akan bangun daripada mimpi dengan bunyi burung berkicauan dan menikmati pemandangan dari bukit-bukit resort semasa anda berjalan-jalan pagi atau meneroka ladang buah-buahan tropika yang luas dengan lebih daripada 400 jenis buah-buahan yang tersedia untuk pensampelan. Resort ini juga mempunyai kepakaran dalam program kesihatan dengan rawatan spa yang tenang dan kemudahan yang akan membantu anda melegakan kebimbangan, mengurangkan tekanan, dan meningkatkan kesejahteraan anda.

The Orchard Wellness & Health Resort 2
(sumber: booking.com)

Taraf:

Hotel 5-bintang

Lokasi:

63, Jalan Solok Uban, Kampung Baru, 78100 Lubok China, Melaka

Harga Purata:

RM 489 / malam

4. Amverton Heritage Resort

Amverton Heritage Resort 1
(sumber: amvertonheritage.com)

Amverton Heritage Resort ialah resort di Melaka yang sesuai untuk percutian keluarga anda! Dengan pelbagai aktiviti, bersiap sedia untuk menikmati masa yang tidak dapat dilupakan untuk meneroka semua yang ditawarkan oleh Amverton Heritage Resort. Kids’ Fun Zone akan membuatkan kanak-kanak terhibur dengan permainan dan tunggangan yang menarik, manakala orang dewasa boleh mengambil bahagian dalam permainan memanah dan paintball yang mendebarkan.

Apabila anda lapar, chef berpengalaman di sini bersedia untuk menghidangkan anda makanan tempatan dan Asia yang lazat di restoran di lokasi yang dijamin dapat memenuhi keinginan semua orang.

Amverton Heritage Resort 2
(sumber: amvertonheritage.com)

Taraf:

Hotel 3-bintang

Lokasi:

Jalan Puteri Resort 1, 75450, 75450 Ayer Keroh, Malacca

Harga Purata:

RM 155 / malam

5. A’Famosa Resort

A’Famosa Resort 1
(sumber: villafamosaresort.com)

A’Famosa Resort adalah salah satu resort di Melaka yang ideal untuk percutian dan perjalanan perniagaan anda. Ia mempunyai padang golf 18 lubang bertaraf dunia, hotel resort dan kemudahan hiburan seperti Taman Tema Air dan Safari Wonderland. Sekiranya anda lebih suka membeli-belah, terdapat Freeport A’Famosa Outlet, salah satu destinasi membeli-belah yang paling terkenal di Melaka, dengan beratus-ratus kedai runcit yang menawarkan diskaun hebat untuk produk berkualiti.

A’Famosa Resort 2
(sumber: afamosa.com)

Taraf:

Hotel 4-bintang

Lokasi:

Jalan Kemus, Simpang Ampat, 78000 Alor Gajah, Melaka

Harga Purata:

RM 209 / malam

6. The Pines Melaka

The Pines Melaka 1
(sumber: thepines-melaka.com)

The Pines Melaka semestinya tempat yang sesuai untuk menginap jika anda ingin menikmati keselesaan bandar di tengah-tengah daya tarikan seni yang menonjolkan budaya Melaka yang terbaik. Bangunan ikonik itu berdiri dengan bangga di tepi tebing Sungai Melaka, yang mempamerkan kehadiran dan kemegahan yang tidak dapat dinafikan. Semasa melangkah ke pintunya, anda akan dihujani dengan hospitaliti terkemuka dan penjagaan yang ikhlas sebagai sebahagian daripada ‘The Pines Melaka Experience’.

The Pines Melaka 2
(sumber: thepines-melaka.com)

Taraf:

Hotel 4-bintang

Lokasi:

33, Jalan Tun Sri Lanang, 75100 Melaka

Harga Purata:

RM 202 / malam

7. The Rubber Escape

The Rubber Escape 1
(sumber: therubberescape.com)

The Rubber Escape adalah resort di Melaka yang sempurna untuk percutian mini yang damai dengan suasana yang tenang dan berdekatan dengan destinasi menarik yang berdekatan. Estet getah yang subur di Alor Gajah ini menyediakan latar belakang yang ideal untuk bersantai dan penerokaan dengan bilik-bilik berperabot moden, kolam renang infiniti, dan laluan berbasikal. Selain itu, bandar kecil Alor Gajah menawarkan persekitaran ‘kampung’ semula jadi untuk diterokai bersama keluarga dan rakan-rakan, manakala Bandar Melaka hanya dalam jarak yang singkat.

The Rubber Escape 2
(sumber: therubberescape.com)

Taraf:

N/A

Lokasi:

Jalan Lendu Bakti 8, 78000 Alor Gajah, Melaka

Harga Purata:

RM 385 / malam

Jadi inilah dia, beberapa resort di Melaka yang terbaik yang menawarkan sesuatu untuk semua orang. Sama ada anda sedang mencari percutian romantis, percutian keluarga yang menyeronokkan, atau melarikan diri yang mewah, salah satu resort yang indah ini pasti sempurna.

Similar Posts